Gyártási mennyiségek megjelenítése

Ügyfél: Egy autóipari beszállító
Gyártási mennyiségek megjelenítése

A megbízó: Egy hazai autóipari beszállító

A cég egy nemzetközi vállalatcsoport hazai gyártóegysége. Az ágazaton belül a világ vezető gyártói közé tartozik.

Terméküket az autóipar mellett számos egyéb iparág használja, a vasúttól kezdve az épületgépészeten át az egészségügyi vagy akár telekommunikációs szektorig. Az autóiparban mintegy 18 területen, például fedélzeti komputerekben, autóülésekben alkalmazzák a termékeiket. Egyik jelentős megrendelőjük a Mercedes.

A német tulajdonú hazai gyár mintegy 400 főt foglalkoztat jelenleg.

 

A projekt háttere, a megoldandó problémák

Megrendelőnk arra keresett átfogó, több területre kiterjedő megoldást, hogy a pillanatnyi gyártási adatok könnyen elérhetővé váljanak az üzemi, valamint az adminisztrációs területeken

Ez hivatott a korábbi papíralapú, sok esetben szubjektív adatgyűjtést helyettesíteni, amely kevésbé pontos számokat produkált. Ez megnehezítette a pontos tervezést, illetve a pontos raktárkészlet meghatározását. A pontatlanság a gépek kevésbé hatékony kihasználtságát eredményezte.

Az adatgyűjtés korábban a papíralapú számolások excel formátumú riportokba történő felvitele volt. Erre gyakran a műszak végén került sor, így az adatok sok esetben eltértek a valóságtól, már csak az időbeli csúszás okán is.

A gépleállások gyakran időigényesek voltaka lassú információáramlás miatt, hiszen a karbantartó személyzet nem kapott a leállásról időben értesítést.

Ezek a faktorok kihatottak a termelési volumenre, valamint a termelési minőségre is.

 

A Com-Forth Kft. jelentősebb munkái a Megrendelő magyarországi üzemeiben

A Com-Forth Kft. a projekt 2016 végi indulása óta az alábbi egyedi fejlesztésű rendszereket szállította a cég telephelyére.

 

A Com-Forth Kft. megoldása

A kiépült rendszer a gyártógépek által készített adatbázis alapján jeleníti meg a gyártott darabszámot. Az adatokat egy központi adatbázisban (MS SQL) tároljuk. Ennek eredményeként az egyes gépek paramétereit és a gyártott mennyiségeket egyszerűen paraméterezhető módon lehet lekérdezni, illetve megjeleníteni.

A rendszerhez tartozik egy webalapú felület. A rendszer különböző elemei más-más platformon érhetők el, a felhasználói csoportok igényei szerint.

 

Karbantartáshívó rendszer

A karbantartáshívó rendszer nagy képátmérőjű Smart TV-ken jelenik meg. A Smart TV-n futó felületen jelenik meg a gépek, a szigetek aktuális, valós idejű állapota (aktív, inaktív, javításra vár, javítás alatt).

Hibajegy nyitásakor hang és fényjelzés figyelmezteti a karbantartókat.

 

Gyártószigetek megjelenítése

A gyártószigetek gépenként jelennek meg egy tableten futó felületen. A rendszer lehetővé teszi hibajegyek nyitását, nyomon követését, valamint lezárását.

Az állások kiválasztásaután egy hibajegyet nyit meg a rendszer. A nyitott hibajegy megjelenik a tableten és a karbantartóhívó TV-n is. A főbb állásokok előre definiáltak, jelölésük külön színnel történik.

A hiba felvétele csak a megfelelő jogosultággal történhet. A reagálási idő és a hibát felvevő személy adatait a rendszer rögzíti.

 

Andon rendszer

A kiépített Andon rendszer a műszakvezető és az operátorok számára szolgáltat azonnali, átlátható, valós idejű információt a termelés aktuális állapotáról.

Az Andon rendszer nagy méretű Smart TV-n jeleníti meg a gépekhez, szigetekhez tartozó gyártási mennyiségeket valós időben. A közvetlen adatokon túl a rendszer képes kalkulált KPI adatokat is megjeleníteni: OEE mutatók, FPY, stb…

Hasznos információ a vezetés és az üzem dolgozói számára, hogy az Andon képernyőkről gyorsan le tudják olvasni az egyéb termelési információkat is, úgymint termelt típus, állásidők, átállások, megrendelésből hátralévő idő, stb…

 

Adminisztrációs- és riportfelületek

Az adminisztrációs- és riportfelületek webes alapon működnek, böngészőből futtathatók. Lehetővé teszik a termelés valós idejű nyomon követését. A riportok képesek a műszakrendek és normák kezelésére. A rendszerben készített adatok egy webalapú riportáló rendszerben érhetők el és exportálhatók.

Az előre definiált riportok az állásidőkre, műszakriportokra és termelési riportokra vonatkoznak.

Tudunk továbbá különböző termelési és karbantartási kimutatásokat, illetve grafikonokat készíteni, az órástól akár éves felbontásig.

Külön felületen tudják a karbantartók nyomon követni az éppen nyitott vagy javítás alatt lévő állomásokat. A hibajegyek távolról, az adminisztrációs felületen keresztül is lezárhatók. A kinyert adatokból pontos kimutatások készíthetők a reagálási okokra, de akár a leggyakoribb hibaokokra vonatkozóan is.

 

Elért eredmények

A Com-Forth Kft. által kiépített rendszer lehetővé teszi, hogy a termelésről és az aktuális gépállapotokról valós idejű információkat kaphassanak a cég döntéshozói és dolgozói.

A rendelkezésre álló információk egyfelől a vezetőség számára szolgálnak hasznos mutatóként (heti, havi, negyedéves, éves mutatók, hatékonyság, gépkihasználtság, selejtarány mérése), amelyek alapján a termelésre, normákra vonatkozó előrejelzéseket tudnak készíteni. Immáron a tervezés is valós idejű, objektív adatok alapján történik. Ezen adatok részben a gépből kinyert automatikus (nyers) adatok, részben számított adatok (OEE, stb…).

Ezen felül az üzemben dolgozók (mérnökség, műszakvezető) is pontos képet kaphat az adott műszak teljesítményéről.

Az operátorok egy pillantással fel tudják mérni a sorok mellett elhelyezett Andon táblákról, hogy a kitűzött normákhoz képest éppen milyen a pillanatnyi teljesítményük. Ez a pontosan, jól teljesítő operátorok számára egy azonnali pozitív visszajelzés. Ráadásul ezek az objektív adatok lehetővé teszik a dolgozók valós teljesítményének mérését, így a folyamatosan jól teljesítő dolgozók jutalmazását is. Ennek eredménye egy átláthatóbb motivációs rendszer bevezetésének lehetősége, tovább növelve a dolgozói elégedettséget és teljesítményt. Ez közvetlenül a minőség javulásához is vezet.

A karbantartók munkáját is megkönnyíti és hatékonyabbá teszi a karbantartáshívó alkalmazás. A karbantartók azonnal látják a gépleállásokat, az alapvető hibaokokkal együtt. Ezáltal gyorsabban tudnak reagálni, egyszerűbben tudják a jelentéseket elkészíteni. Az elmentett hibaokok lehetővé teszik, hogy hosszú távon a leggyakoribb, legjellemzőbb hibaokokat kiküszöböljék. Ennek eredménye a kevesebb és rövidebb gépleállás, illetve a gyorsabb hibajavítás.

Arrow
Kapcsolat
Place
H-1134 Budapest, Róbert Károly krt 82-84.
Cooper Center - B épület, Fsz. 306.
Mobil
Email
mail@comforth.hu
Phone
+36 1 321 3899
Kövessen minket!
Facebook Youtube Linkedin
Kapcsolat
Phone
+36 1 321 3899
Kövessen minket!